Dagsarkiv: november 7, 2008

Mmm… smörgåstårta!

Nu är det bäst att ni förbereder er för att ropa grattis, jag fyller nämligen år imorgon. Hela 26 stycken. Dennis säger att nu är det mindre än halvvägs till 50. Jag säger: bring it on! Men så är jag ju lite knäpp också, har aldrig fattat åldersnoja. Eller ja, det är klart att jag var lite sur när alla kompisarna hade fyllt 18 och jag fick gå hem efter förfesten när alla andra drog till krogen. Men det var ju skitlänge sedan. Nu bara längtar jag efter att bli pensionär! Fatta vad underbart. Och då kanske man till och med har fått ett barnbarn eller två (no pressure Mira!). Mysmys, jag hoppas jag får vara frisk och blir lika snäll som min mormor.

Men hur som helst, jag ska ha ett litet kalas ikväll. Jag ska bjuda på smörgåstårta och gottigottig tårta med mandelbotten till efterrätt. Jag lade ihop smörgåstårtan igår kväll för att den ska bli sådär saftig och god. Detta resulterade i att jag drömt om smörgåstårta inatt. Jag drömde att jag glömde servera gästerna och började äta hela tårtan själv. Liksom, ingen tallrik eller nåt. Bara en gaffel och så högg jag in på hela stora tårtan. Mmm, smörgåstårta… jag vet inte hur jag ska kunna koncentrera mig resten av dagen, jag måste hem och äta smörgåstårta!

8 kommentarer

Under Allmänt babbel

Burn burn i halsen

Usch, jag åt en mandarin/clementin/whatever till frukostfikat nyss och jäklarns vilken halsbränna jag fick. Vad är det med den här graviditeten egentligen? Måste jag ha alla typiska gravidåkommor delux den här gången? Typ för att uppskatta att den förra graviditeten var så smidig (minns den inte riktigt som smidig iofs). Halsbränna är verkligen vidrigt! Tänk att det finns folk som jämt har halsbränna, till vardags liksom, gravida or not. Jag tycker synd om dom.

Lämna en kommentar

Under Grynet i magen

Ljuva jul

Ooo sköna jul, kom nu! Jag har precis lämnat in ledighetsansökan kring jul och nyår. Hela 18 dagar utan jobb blir det i år. Helt underbart!

Det kan ju vara ganska praktiskt också med lite ledighet kring lägenhetsbytet. Jag anar viss hysteri från min sida. Det blir lätt så när man (jag) flyttar, allt måste liksom skötas precis enligt min plan. Sen att jag inte kan bära massa tunga lådor är ju också väldigt praktiskt, då får jag stå och peka åt mina små arbetstroll… ;) Jag vet inte riktigt hur jag lyckas jämt, men förra gången vi flyttade var jag också lämpligt gravid och fick därmed agera arbetsledare och pekade med hela handen istället för att lyfta möbler.

2 kommentarer

Under Allmänt babbel, Home sweet home