Dan före dan…

…jag fattar inte att det är julafton imorgon! Julklapparna är vi klara med sedan länge, ingen julstress här inte. Ibland önskar jag nästan att jag vore lite mindre strukturerad (iallafall när det gäller julklappsinköp) så jag fick ut i affärerna och trängas med alla hysteriska julshoppare. Då borde man ju få upp pulsen och julfeelingen lite. Men näe… idag har varit en alldeles vanlig dag, dagis för Mira, jobb för sambon och hemmastök för mig och lillfia. Men nog har det varit lite extra prat om ”juutonten” som kommer imorgon och har med sig ”juklappaj”, paket (tydligen är julklappar och paket helt olika saker i Miras värld) och tååta. Öhrm, nja, vi brukar inte serevera tårta på julafton men Mira hävdar bestämt att tomten kommer med tårta. Hon får lära sig the hard way imorgon.

1 kommentar

Filed under Allmänt babbel

One response to “Dan före dan…

Kommentera

