Bra dagar!

Vi har haft ett par bra dagar! I mitten av veckan for jag och kidsen till Mora där mina föräldrar campar. Det var riktigt uselt väder men Mira var i himmelriket! De hade en fin lekpark på campingen och massor av vattenpölar som roade trollet i timmar (tur att vi tog med regnoverallen och stövlar). Vi tog turisttåget upp till centrum också, en riktig höjdare tyckte Mira. Mer eller mindre livsfarligt tyckte jag. Vi sov över i husvagnen en natt innan vi åkte hem igen.

Hemma fick vi långväga besök av farfar med familj. Mira var pytteblyg en sekund men sedan lade hon beslag på farfar: ”Tom! Tom Mijas fafa.” (Tom=kom, resten fattade ni väl). Jag blev riktigt förvånad eftersom det är typ ett halvår sedan de sågs sist (totalt har de träffats fyra-fem gånger under hennes liv), jag trodde nog att hon skulle vara mer avvaktande.

Igår packade vi in oss i bilen och åkte till Eskilstuna för att kolla in Parken Zoo. Parken fick högsta betyg av trollet och vi andra tyckte också att det var riktigt trevligt. Mira var så speedad, hon satt inte i vagnen alls utan gick själv i flera timmar. På hemvägen kom det några ynkliga tårar från en mycket trött liten tjej. Själv somnade jag för natten till sommarkrysset…

Klappa getter är fun, fun, fun!

Klappa getter är fun, fun, fun!

 

Den här tigern var snällare än de innanför stängslet.

Den här tigern var snällare än de innanför stängslet.

Lilla mini skötte sig exemplariskt i djurparken. Hon sov gott i vagnen i timtals, vaknade för lite mat och joller och somnade sedan igen. Hon blev föresten tre månader igår och *peppar peppar* magen verkar må ganska bra nu.

2 kommentarer

Filed under Bilder, Meja, Mira

2 responses to “Bra dagar!

  1. Så roligt att läsa att ni haft härliga dagar!

    Så minsann har ni också varit i min gamla hemstad. Själv är jag lite allergisk mot Parken Zoo men de kanske har bättrat sig sen sist jag var där (mååååånga år sedan).

    Kram

  2. Marita

    Snäckan: Jaha, så du är f.d Eskilstunabo! ;) Jag har inte en aning om ifall parken bättrat sig eller inte, men den dög finfint både för Mira och oss. Skönt att den ligger så pass nära att det funkar att bara göra en dagsutflykt!

Kommentera

