Mera nedräkning!

När jag började tänka på att det var exakt 7 dagar till ultraljudet (nu är det ännu mindre, typ 6 dagar 22 timmar och ett gäng minuter) så blev jag lite räkna dagar besatt.

Och just i detta nu, den 21 november 2008 är det:

  • 7 dagar till ultraljud (innebär också en hel dags semester)
  • 14 dagar till läkarbesök inklusive vaccin med Mira (eventuellt inte så kul)
  • 21 dagar till mysig kväll med luciabasar utomhus på dagis 
  • 26 dagar till jullunch med jobbet (alltså seriöst, jag håller på att förgås av julmatssug!)
  • 28 dagar till sista arbetsdagen innan en 18 dagars lång julledighet
  • 33 dagar till julafton (mat, mat, maaat!)
  • 155 dagar till beräknad babyleverans (än så länge, nästa vecka säger nog ultraljudssköterskan något annat!)

Det känns lite skrämmande att jag inte har något alls att se fram emot mellan julafton om 33 dagar och babyleverans den 25 april. Men det har jag förstås, någon gång innan dess ska jag ju till exempel gå på föräldraledighet. Men riktigt så långt har jag (vi) inte kommit i planeringen. Det lutar åt att jag går hem någongång i början av april, beror lite på hur många semesterdagar jag får, vill inte nalla av föräldrapenningen ”för tidigt”.

Jag vet att jag är en nörd, men I love siffror! Tänk om man skulle fiffla ihop ett litet tidsdiagram… Mmm.

2 kommentarer

Under Allmänt babbel, Dagis, Grynet i magen, Mira

2 svar till “Mera nedräkning!

  1. Du får inte havandeskapspenning då? I så fall behöver du ju inte ta av bebisens dagar.

    Förresten så är jag precis som du. Jag älskar att räkna ner till saker och ting! När det börjar bli få dagar kvar till något, då börjar jag räkna timmar istället. =)

  2. Marita

    Linnéa: Haha, nej tyvärr är man inte berättigad till havandeskapspenning när ens arbete går ut på att sitta på rumpan framför datorn… Egentligen tycker jag att man borde få havandeskapspenning om man utsätts för mycket mental påfrestning och stress på jobbet också, inte bara fysisk påfrestning. Inte för att jag skulle få ta del av penningen ändå, men jag är övertygad om att bebin i magen påverkas av stress!

Lämna en kommentar